undefined

Jest oczywiste dla kogokolwiek, iż o każdy dom trzeba dbać, tak by nie pogarszał się jego stan techniczny. Jeśli idzie o prywatne domy jednorodzinne to sprawa jest jasna, zajmuje się tym właściciel posiadłości. Nieco bardziej skomplikowanie przedstawia się sytuacja w przypadku większych domów wielorodzinnych, które mają kilku lub więcej współwłaścicieli. W Polsce takie budynki przeważnie znajdują się w zasobach spółdzielni mieszkaniowych lub też mają status wspólnot mieszkaniowych. W przypadku tych drugich opłacalnym wyjściem jest powierzenie nad nimi zarządu profesjonaliście, który ma doświadczenie w administrowaniu takimi budowlami. Zatrudnienie zarządcy nieruchomości pociąga za sobą wszak wymóg sporządzenia umowy, na podstawie której jest on wynajmowany (odwiedź też tę stronę).

Dobrze opracowana umowa precyzyjnie reguluje prawa i obowiązki każdej ze stron, nie pozostawiając marginesu błędu dla wszelakich niejasności. Najlepiej jeżeli taka umowa będzie zawarta w formie aktu notarialnego. Jednym z głównych elementów umowy zawieranej z zarządcą nieruchomości jest potwierdzenie jego uprawnień zawodowych oraz zapisanie przydzielonemu zarządcy numeru licencji zawodowej. Każdy zarządca musi dysponować polisą od odpowiedzialności cywilnej i taka informacja także powinna być zawarta w niniejszej umowie.

Najważniejszym elementem umowy z zarządcą nieruchomości jest jednak określenie zadań i obowiązków z jakich musi się on wywiązywać. Te natomiast zależą wprost od wymagań właściciela budynku i specyfiki samej nieruchomości. Ponieważ zarządca nieruchomości ma wgląd w całą dokumentację techniczną i finansową budynku obowiązuje go także przestrzeganie tajemnicy zawodowej przez cały okres zarządzania daną nieruchomością.